Autotallin Soklex-perustuselementtien asennus
copyright
Suorakanava Oy

Leo-Pekka Tähden autotalli/varastorakennusken perustukset toteutetaan Soklex-perustusjärjestelmällä.

Sokkelilinjojen tiivistys käynnissä. Linjalanka asennettuna.
Tiivistys tehdään tärylevyllä. Korkeus voidaan vaaita esim. laserilla.
Sokkelilinjojen täyttö n.200 mm:n sorakerroksella. Tärytys tehdään huolellisesti kerroksittain.
Tiivistetyn, tasatun sorakerroksen päälle asennetaan suuren puristuslujuuden omaavia lautoja tai EPS-lautoja (MPLA) korkolaudoiksi poikittain kahden metrin välein.
   
Jokaisen muotin alla tulee olla vähintään kaksi lautaa. Korkolaudan yläpinta on anturan alapintataso.
Laudat vaaitaan molemmista päistään tarkasti oikeaan korkeuteen. Muottien asentaminen aloitetaan jostakin rakennuksen nurkasta.
Kohteen muottien sokkelihalkaisussa käytettiin puristuslujuudeltaan kovempaa EPS-laatua (puristuslujuus 300 kPa). Muottilinjan asennus käynnissä.
Kulmien sahaus työmaalla. Kulmien tekotapoja on useita. Kulmat voidaan sahata jiiriin tai puskuun. Yleisimmin ulkokulmat sahataan puskuun ja sisäkulmien ulkokuori jiiriin ja sisäkuori puskuun.
Keveän muotin siirto on helppoa miesvoimin. Halkaisun leveys 50 mm. Asennuksessa voidaan käyttää myös ohjauslautaa, mutta yleisimmin asennetaan ilman ohjauslautaa.
Irralliset jatkosteräkset sidotaan muotin teräksiin. Muotissa on valmiina katkaisuviiva.
Näin asennetaan kaikki ulkopiirin muotit. Samalla suoritetaan tarkistusmittaukset.


Valmismuotin raudoitteet ripustetaan tuennan poikittaislautoihin.

 

 



Sokkelilinjojen suoruus varmistetaan linjalangalla

Kustannusarviolaskuri... Lisätietoa Soklex-perustusjärjestelmästä...

Pyydä tarjous Soklex-perustuksista Jäsentukusta...

Lisätietoa projektin vaiheista

<<-- Takaisin edelliselle sivulle