Rakentaja.fi Keskustelut

Kylpyhuoneremontin hinta

https://www.rakentaja.fi/keskustelut/Topic215742.aspx

Lähettäjä J7593101224 - 2/24/2017

Nyt tarvittaisiin vähän suuntaa kylpyhuone-/saunaremonttien hinnoista, tuntuu että saamamme pari hinta-arviota leijailee ihan pilvissä. Kylppäri 9m2 ja sauna 5m2, tarvetta materiaaleille, laatoitustyölle, vesieristykselle ja putkimiehelle. Purku ja muu remonttiosuus tarkoitus tehdä itse.

Mikä on sellainen osuus, jossa on mahdollista säästää? Te, jotka viimevuosina olette kylpäyhuoneremontin tehneet, pitikö budjetti vai tuliko matkan varrella yllätyksiä?

Omilla säästöillä ei pärjätä, suunnitelmissa max. kymppitonni lainaa (ihan kohtuullisilla koroilla pienehköt summat, esim. jos katsoo lainaa täältä). Mutta tarjoaahan nuo firmatkin rahoitusta, aika usein näyttäisi saavan jonkin aikaa korotonta/kulutonta maksuaikaa - ja sen jälkeen tietenkin korot taivaissa... esim. ihan K-Rautaa ja joitakin kylppärifirmoja katselin (esim. Blosius). vaikea sanoa, Mikä olisi "edullisin" vaihtoehto. Pk-seudulla ollaan.
Lähettäjä J1009974167 - 5/9/2019

Kannattaa itse tehdä aina niin paljon, kuin mahdollista. Omassa rempassa taisi mennä 2500 - 3500 euroa kylppärin ja saunan materiaaleihin. Olisko ollu putkimiehen työt siihen päälle 1500 euroa, kun uusittiin putket samalla. Kulutusluotto remonttia varten kannattaa kilpailuttaa aina. Itse saatiin onneksi asuntolainan kylkeen remonttilaina, niin tuli halvemmaksi.

Tutut taisivat käyttää kerrostalokylppärinsä uusintaan sen 12000 euroa, kallista kuin mikä, mutta saavatpahan huoletta tililleen.

Aina kannattaa kysyä tarjous kolmesta tai neljästä paikasta, on sitten tekemässä tai lainaamassa mitä tahansa.