Rakentaja.fi Keskustelut

Millaisen budjetin varaisit?

https://www.rakentaja.fi/keskustelut/Topic176134.aspx

Lähettäjä Sari-77 - 10/4/2009

Eli tarkoituksena on rakentaa/rakennuttaa hirsitalo joka on kerroalaltaan 108 ja asuin ala 96 neliötä.Pakettin hinta on noin suunnilleen 35000-40000€ Tontti on oma jossa tie ja sähköt sekä kaivo ei vaadi esim.puiden raivausta tms.(on tällä hetkellä jo asumani tontti)Taloon tulee käytettäväksi lattiapinnoitteena laminaattia sekä laattaa.Seinät jäävät ei kosteiltaosatoilta hirsipinnaksi eli mitään tapetointeja yms.ei tehdä.kosteisiin tiloihin tulee tietenkin laatta seinään.Sauna tulee puulämmiteiseksi sekä tupakeittiöön varaava takka.Muuten lämmityksen olen kaavaillut tapahtuvan laittialämmityksellä/ilmalämpöpumpulla.Sisutusmateriaalit eivät tule olemaan mitää luxushintaisia ja olen valmis tekemään hintavertailuja jne.eli tarkoitus on saada toimiva koti ei niinkään näyttävä ja kallis sisustukseltaan =)

Niin ja itse olen ajatellut(en vielä kysynyt ammattilaiselta)että talon perustus olisi maanvarainen laatta(kaverin hirsitalo on näin rakennettu) Itse en pysty kaikkia rakennustöitä tekemään,mutta kaveri tekisi sähköt ja harkinnassa on ottaa talopaketin mukaan säältäsuojaan pystytys.

Mutta jos jollakin olis kokemusta tuonkokoisesta talosta ja millaisella kustannuksella se on pystytetty niin olisin kiinnostunut kuulemaan,koska ainoa epäselvä on tuo kustannusarvio enäänSmile