Valuharkko vai muurattava harkko

Valuharkko vai muurattava harkko

Kirjoittaja
Viesti
J968853206
J968853206
Aloitteleva jäsen
Aloitteleva jäsen (30 mainepistettä)Aloitteleva jäsen (30 mainepistettä)Aloitteleva jäsen (30 mainepistettä)Aloitteleva jäsen (30 mainepistettä)Aloitteleva jäsen (30 mainepistettä)Aloitteleva jäsen (30 mainepistettä)Aloitteleva jäsen (30 mainepistettä)Aloitteleva jäsen (30 mainepistettä)Aloitteleva jäsen (30 mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet
Hei,

Jos itse rakentaa kumpi olisi kätevämpi - valuharkko vai muurattava harkko. 

Valuharkot kuulostaisivat helpoilta, latoisi ne päällekkäin ja betoniauto tulisi valamaan. Ei tarvitsisi itse pyörittää myllyä ja kuljetella laastia.

Onkohan laadussa ja kustannuksissa eroja?

TI-mieskin
TI-mieskin
Supreme Being
Supreme Being (76,0K mainepistettä)Supreme Being (76,0K mainepistettä)Supreme Being (76,0K mainepistettä)Supreme Being (76,0K mainepistettä)Supreme Being (76,0K mainepistettä)Supreme Being (76,0K mainepistettä)Supreme Being (76,0K mainepistettä)Supreme Being (76,0K mainepistettä)Supreme Being (76,0K mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet
J968853206 - 5/12/2021
Hei,

Jos itse rakentaa kumpi olisi kätevämpi - valuharkko vai muurattava harkko. 

Valuharkot kuulostaisivat helpoilta, latoisi ne päällekkäin ja betoniauto tulisi valamaan. Ei tarvitsisi itse pyörittää myllyä ja kuljetella laastia.

Onkohan laadussa ja kustannuksissa eroja?

Yleensä muurattavasta on helpompi itse tehdä, tosin riippuu mitä rakentaa. Muurattavia on betonista, kevytsorasta, kevytbetonista ja tiilestä ainakin, tosin on muitakin harvinaisempia. Hinnat riippuvat rakenteen paksuudesta, eristystarpeesta jne. Hinnoissa on kuitenkin niin pieni ero pienissä rakennuksissa että kannattaa kait tehdä siitä materiaalista josta eniten pitää?

GO
GO

Samankaltaiset aiheet

Lukee tätä viestiketjua

Kirjaudu
Existing Account
Email Address:

Salasana:

Valitse foorumi....

Rakentaja.fi Keskustelut

Hae