Rakentamattoman tontin vuosikustannukset

Rakentamattoman tontin vuosikustannukset

Kirjoittaja
Viesti
J943397114
J943397114
Gaining Respect
Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet
Olen juuri saanut perintönä rakentamattoman tontin kaupungin alueelta (infrastruktuuri rakennettu ympärille ja liittymät on). Vuosittain maksetaan kiinteistövero, mutta mitä muita kuukausittaisia tai vuosittaisia kustannuksia tontille voi kohdistua? Mietin tässä kannattaisiko tontti myydä vai pitää toistaiseksi.

ruosu
ruosu
Supreme Being
Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)

Sähkö- sun muista liittymistä tietysti on maksettava vuosittainen perusmaksu, että ne pysyy voimassa; muuten menee piuhat ja putket poikki, ja se se vasta mansikoita maksaa kun aletaan uudelleen liittymään...! Ja sitten tuo toinen puoli, että kannattaako myydä vai pitää; sehän riippuu aivan Sinun elämäntilanteestasi ja tulevaisuuden suunnitelmista; ja eihän niitä tiedä muut kuin Sinä; ja vaikuttaa siltä että et oikein Sinäkään....?
Sitten tietysti pitää se rakentamatonkin tontti pitää siistinä vuodet ympäriinsä: leikata ruohot y.m,  ja talvella huolehtia siitä, että jos on tonttiin kuuluvia yleisiä
kulkuväyliä, joista kaupunki ei huolehdi, niin pitää aurata ja hiekottaa, muuten voi ohijuokseva murtovaraskin saattaa Sinut edesvastuuseen kun liukastuu...
J943397114
J943397114
Gaining Respect
Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)Gaining Respect (150 mainepistettä)

Tontille en varmasti itse tule rakentamaan kun asun jo pysyvästi ulkomailla, joten lähinnä ajattelen tuota mahdollisena sijoituskohteena, jos tontin arvo kasvaa enemmän kuin mitkä ovat vuosittaiset kustannukset sen ylläpidosta. Toki sen myynkin jos tarvitsija löytyy, mutta nuo kustannukset vaikuttavat juuri siihen, että kuinka aggressiivisesti sitä kannattaisi lähteä myymään.

Liittymiä ei taida olla aktiivisena vaan alueella on niihin valmius. Eli tontin tuleva ostaja ne liitynnät joutunee sitten kuitenkin itse maksamaan.
ruosu
ruosu
Supreme Being
Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)Supreme Being (340,0K mainepistettä)

J943397114 - 8/5/2018
Tontille en varmasti itse tule rakentamaan kun asun jo pysyvästi ulkomailla, joten lähinnä ajattelen tuota mahdollisena sijoituskohteena, jos tontin arvo kasvaa enemmän kuin mitkä ovat vuosittaiset kustannukset sen ylläpidosta. Toki sen myynkin jos tarvitsija löytyy, mutta nuo kustannukset vaikuttavat juuri siihen, että kuinka aggressiivisesti sitä kannattaisi lähteä myymään.

Liittymiä ei taida olla aktiivisena vaan alueella on niihin valmius. Eli tontin tuleva ostaja ne liitynnät joutunee sitten kuitenkin itse maksamaan.

No jos tilanne on tuo, niin ei mielestäni kannata odotella arvon nousua! Jos kerran ei itse ole edes samassa maassa , eikä pysty asioita itse valvomaan, niin parasta myydä pois, ja investoida oikeisiin osakkeisiin tai vastaavaan...; yksi murhe vähempänä, ja "perinnöksi saatu", sehän on jo kaikki voittoa?
Itsellä karvaita kokemuksia näistä kahden maan välisistä !
GO
GO

Samankaltaiset aiheet

Lukee tätä viestiketjua

Kirjaudu
Existing Account
Email Address:

Salasana:

Valitse foorumi....

Rakentaja.fi Keskustelut

Hae