Mökin terassin runkorakenne epätavallisella tavalla

Mökin terassin runkorakenne epätavallisella tavalla

Kirjoittaja
Viesti
Mökki-rakentaja
Mökki-rakentaja
I'm hooked
I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet
Minulla on ajatuksena tehdä hieman epätavallisella tyylillä terassin runkopohja. Syy siihen on että terassin  puolen maa on hyvin kumpuilevaa ja kivistä, mikään harkko perustus ei onnistu. Minulla on ajatuksena tehdä alarunko ja kantava runko kulmaraudasta, jotka pultaan ensin perustuksiin 300mm pystyyn, sitten vaakaan 4000mm varsinainen tukiaisa puolen metrin välein. Sitten tukiaisan päähän tulee kairamallinen perustussäätötolppa. Mutta peruskantavuus tulisi perustuksista. Koko 8.5m x 4m kokoiselle terassille tulisi mökin perustuksen rungosta
ta. Mistä liite. Onko teidän mielestä ok?

Attachments
WP_20150508_06_39_55_Pro.jpg (179 views, 195,00 KB)
Pm
Pm
Supreme Being
Supreme Being (447,0K mainepistettä)Supreme Being (447,0K mainepistettä)Supreme Being (447,0K mainepistettä)Supreme Being (447,0K mainepistettä)Supreme Being (447,0K mainepistettä)Supreme Being (447,0K mainepistettä)Supreme Being (447,0K mainepistettä)Supreme Being (447,0K mainepistettä)Supreme Being (447,0K mainepistettä)

Ryhmä: Valvojat
Ajatus on kaunis ja haitekkia. Kulmarautojen pulttaaminen sokkeliin niin, että rakenne kestäisi palkeilta tulevan momentin ei ehkä onnistu. Mä lähtisin kehittelemään terassin runkoa kestopuusta. Säätöruuvit korvaisin harkkopilareilla. Ja palkit välttäisivät harvemmassakin.
Mökki-rakentaja
Mökki-rakentaja
I'm hooked
I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)I'm hooked (404 mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet
Pm - 6/20/2017
Ajatus on kaunis ja haitekkia. Kulmarautojen pulttaaminen sokkeliin niin, että rakenne kestäisi palkeilta tulevan momentin ei ehkä onnistu. Mä lähtisin kehittelemään terassin runkoa kestopuusta. Säätöruuvit korvaisin harkkopilareilla. Ja palkit välttäisivät harvemmassakin.

Tähän kulmarautojen päälle tulee puurunko kestopuusta ensin paksunpaa tavaraa ja siihen päälle laudoitus. Kaira tukee toisesta päästä tai harkkopilari, ettei koko kuormamomentti tule perustuksen kiinnitykselle. Kyllä tämä näinkin toimii.

GO
GO

Samankaltaiset aiheet

Lukee tätä viestiketjua

Kirjaudu
Existing Account
Email Address:

Salasana:

Valitse foorumi....

Rakentaja.fi Keskustelut

Hae