Wc:n ulkoseinä

Wc:n ulkoseinä

Kirjoittaja
Viesti
jongga
jongga
Gaining Respect
Gaining Respect (198 mainepistettä)Gaining Respect (198 mainepistettä)Gaining Respect (198 mainepistettä)Gaining Respect (198 mainepistettä)Gaining Respect (198 mainepistettä)Gaining Respect (198 mainepistettä)Gaining Respect (198 mainepistettä)Gaining Respect (198 mainepistettä)Gaining Respect (198 mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet

Tarttisin vähän neuvoja, olis wc-laatoitus menossa, samalla tuli otettua kipsilevyt pois ja kurkistettua mitä takaa löytyy. Ikävä kyllä ulkoseinässä ollut ilmansulkupaperi repesi useammasta kohdasta.

Pitäisikö pätkästä paperi keskivaiheilta vai voiko vaan paikata jollain jesarilla? On siis betonilaatan alla se paperi ja menee niin ylös että uutta on kokonaan hankala uusia.

Yksi rakennusalan ammattilainen neuvoi vaan ilmastointiteipillä paikkausta, näin teinkin, mutta nyt olen ruvennut pähkimään että mahtoikohan tulla kovinkaan tiivis ja pitkä-ikäinen tällä tavalla??

Onko siitä muuten mitään haittaa jos kipsilevyt laittaa 2-osassa? Seinään varmaan pitäisi ainakin laittaa vaakasuuntaisesti runkopuut saumakohtaan, vai?

Pete
Pete
Supreme Being
Supreme Being (246,0K mainepistettä)Supreme Being (246,0K mainepistettä)Supreme Being (246,0K mainepistettä)Supreme Being (246,0K mainepistettä)Supreme Being (246,0K mainepistettä)Supreme Being (246,0K mainepistettä)Supreme Being (246,0K mainepistettä)Supreme Being (246,0K mainepistettä)Supreme Being (246,0K mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet

Minkäsikäinen toteutus tuossa on kyseessä, siis se minkä purkasit poies? Että oliko tuo ilmansulkupaperia vai aikansa muovipintaista paperihöyrynsulkua vai mitä? Ja oliko purettu rakenne talon alkuperäistä vai jonkun rempntin jälkeinen olotila? Betonilaatan alle jatkuminen viittaa kylläkin vahvasti alkuperäisasennukseen, jollei pintalaattaa ole uusittu.

Ilmastointiteipillä paikkaaminen ja ammattilainen eivät sitten kuulu samaan lauseeseen tai edes aiheeseen, että siitä ei sen enempää.

Alumiiniteippi on parasta pysyvyydeltään ja kiinniottavuudeltaan, mitä minä olen käyttänyt mut parempaakin tietoa taatusti löytyy. Itse selvittelisin tuossa vaihtoehtoa, että mahdollisimman suoraan leikattua saumaa koittaisin liimalla kiinnittää.

Minkäs takia ne kipsilevyt tarttis puolittaa? Tai annaskun arvaan, ei tahdo mahtua kokonaiset ovesta sisään niin et sais vielä käännettyä pystyyn...? Jos koolinkijako on 600 ja levysauma juuri potentiaalisella nojauskorkeudella siinä puolivälissä, niin taitaisin itsekin miettiä tukea taakse. Se vaan täytyy sitten saada paikoilleen niin että eristys säilyy järkevässä olomuodossa.

Runkotolppien väliinlyödyt apupätkät ovat virityksenmakuisia, mä taitaisin kolota laudan niihin runkopuihin yhtenäisinä nurkasta nurkkaan. Seuraavaksi joku esittää lujuusleskelmat siitä että koloaminen heikentää runkoa liikaa, mut jos tuo vessa sitä taloa pitää koossa niin eiköhän joudakin kaatua...

GO
GO

Samankaltaiset aiheet

Lukee tätä viestiketjua

Kirjaudu
Existing Account
Email Address:

Salasana:

Valitse foorumi....

Rakentaja.fi Keskustelut

Hae