Vesikiertoinen lattialämmitys: Normaali ilmalämpöpummpu vai Ilma-vesilämpöpumppu?

Vesikiertoinen lattialämmitys: Normaali ilmalämpöpummpu vai...

Kirjoittaja
Viesti
bug85
bug85
Prestige User
Prestige User (3,2K mainepistettä)Prestige User (3,2K mainepistettä)Prestige User (3,2K mainepistettä)Prestige User (3,2K mainepistettä)Prestige User (3,2K mainepistettä)Prestige User (3,2K mainepistettä)Prestige User (3,2K mainepistettä)Prestige User (3,2K mainepistettä)Prestige User (3,2K mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet
Hei,

Olen suunnitellut ilmalämpöpumpun asentamista talooni, jossa on vesikiertoinen lattialämmitys. Aluksi olin sitä mieltä, että laitan ihan normaalin ilmalämpöpumpun, mutta koska Jäspi-varaajassani on suora paikka myös IVLP:n kytkemiseksi, olen alkanut miettimään myös sitä mahdollisuutta.

Mitä mieltä olette; mikä pumppu kannattaisi asentaa?
IVLP antaisi varmasti paremman hyödyn, mutta se on kalliinpi kokonaisuudessaan ja sillä ei sitten voi kesällä myöskään viilentää. Viilennys tietenkin syö energiaa/hyötyä, mutta toisaalta se on mukavuustekijä.

Onko kellään sitten kokemuksia, että saavutetaanko normaalin ilmalämpöpumpun kanssa suuria säästöjä vesikiertoisen lattialämmityksen tapauksessa, vai onko lämmitysjärjestelmällä mitään merkitystä säästöön?

Ötzi
Ötzi
Supreme Being
Supreme Being (197,0K mainepistettä)Supreme Being (197,0K mainepistettä)Supreme Being (197,0K mainepistettä)Supreme Being (197,0K mainepistettä)Supreme Being (197,0K mainepistettä)Supreme Being (197,0K mainepistettä)Supreme Being (197,0K mainepistettä)Supreme Being (197,0K mainepistettä)Supreme Being (197,0K mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet
www.lampopumput.info      
GO
GO

Samankaltaiset aiheet

Lukee tätä viestiketjua

Kirjaudu
Existing Account
Email Address:

Salasana:

Valitse foorumi....

Rakentaja.fi Keskustelut