Hyviä ohjeita on tullut esiin mm. johteet reunoille ennen massan levitystä, (kallistus lattiakaivosta huomioitava). Minulla on kokemusta useista eri aineista, omasta mielestä parhas on ollut ARDEX 45 ohjeen mukaan hiekalla lisättynä. Hiekka antaa tietyssä kovettumisvaiheessa mahdollisuuden hiertää pinta puulastalla. Täytyy muistaa että aine on todella nopea kovettumaan, puuhierto pitää tehdä joustavasti työn edetessä. Käytännössä paras työtulos edellyttää, että massaa tehdään pienissä erissä, että massan levittäjälle/hiertäjälle toinen tekee sopivasti aina valmiin massan, HUOM. vesimäärä aina oikein suhteutettuna ja puhtaaseen astiaan. Olen tehnyt myös tuon lattiakaivon läheisyysessä vaadittavan kallistusvalun,1:50 ennen ennen pääalueen valua. Tämä on vähän hankala toimenpide, olen tehnyt vanerista ohjaimen jossa viisteet on huomioitu, sapluunassa on syvennysosa lattiakaivoon, sapluunan päällä olen pitänyt massaa vetäessä vesivaakaa, jos lattiakaivo on lähellä seinää, olen tehnyt siihen suuntaan toisen. Kallistus valu täytyy käytännössä tehdä 2-3 mm suuremmaksi, koska vesieristyksen tukikappale kasvattaa pintaa lattiakaivon ympäriltä. Kallistusta ei kannata myöskään liioitella, se hankaloittaa laattatyötä, ja on myös epämiellyttävää suikussa olijalle. Kun massa on levitetty/hierretty ja kestää päällemenon, niin pienet purseet poistetaan teräslastalla, tarvittaessa tasoitus esim ARDEX A 31 0-5 mm, tästä myös purseet pois teräslastalla.
|