kvv-vastaava, huijariko ?

kvv-vastaava, huijariko ?

Kirjoittaja
Viesti
basuuna
basuuna
Forum Guru
Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet

Palkkasin erillisen kvv-vastaavan ja sovimme hinnat ym. puhelimessa ilman erillisiä sopimuksia. tämä hehkutti ennen aloittamista miten tärkeä henkilö hän on ja että tärkeintä on ettei vesivahinkoja ym. pääse tapahtumaan.

Nyt tupa on valmis ja kvv-laittoi laskua tulemaan 500€ Itse olin jo unohtanut koko äijän kun sitä ei tontilla näkynyt kuin yhden ainoan kerran.

Kysynkin että oletteko palkanneet erillistä kvv-vastaavaa ja mitä töitä tämä on teillä suorittanut ?

Itselläni kvv-vastaava teki tai oli valvomassa vesijohtojen paineen mittausta 2h ja lähti siitäkin kesken kaiken pois. Muuta konkreettista hän ei tontilla tehnyt. Laskutti kuitenkin 500€. Aika kohtuutonta!! Kyseessä siis omakotitalo.

rklhuttunen
rklhuttunen
Supreme Being
Supreme Being (44,0K mainepistettä)Supreme Being (44,0K mainepistettä)Supreme Being (44,0K mainepistettä)Supreme Being (44,0K mainepistettä)Supreme Being (44,0K mainepistettä)Supreme Being (44,0K mainepistettä)Supreme Being (44,0K mainepistettä)Supreme Being (44,0K mainepistettä)Supreme Being (44,0K mainepistettä)

ottihan hän kuitenkin vastuun kaikista putkitöistä itselleen, vaikkei käynytkään työmaalla.
zetorimies
zetorimies
Supreme Being
Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)

Meillä maksoi saman summan. Kävi kolme kertaa tontilla pyörähtämässä kunnan tarkastajan kanssa. Mielestäni kohtuusumma siitä ilosta että voi tehdä kaikki putkityöt itse ja voi hommata tarvikkeet sieltä mistä ne saa edullisimmin. Aikaa kaverilta kului tarkastuksiin about pari tuntia. Nimi ja vastuu siinä maksaa, ei itse työ.
basuuna
basuuna
Forum Guru
Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)Forum Guru (1,1K mainepistettä)

Nii justiinsa että nimi paperiin ja seon siinä. Eli ei paskavirkaa ole tommosilla huuhaa vastaavilla. Taas rakentajia kusetetaan...

Mitäs sitten jos oletkin käyttänyt vääriä liittimiä ja liitos alkaa vuotaa. vastaavallahan ei ole mitään korvausvelvoitteita kaikki menee omasta vakuutuksesta jos sellainen on.

Itse olen sitä mieltä että kyllä työnjohtajan pitää tarkistaa jokainen kokonaisuus ja huolehtia että kaikki on niinkuin pitääkin. Turhasta en ala maksamaan mitää!

Pm
Pm
Supreme Being
Supreme Being (521,0K mainepistettä)Supreme Being (521,0K mainepistettä)Supreme Being (521,0K mainepistettä)Supreme Being (521,0K mainepistettä)Supreme Being (521,0K mainepistettä)Supreme Being (521,0K mainepistettä)Supreme Being (521,0K mainepistettä)Supreme Being (521,0K mainepistettä)Supreme Being (521,0K mainepistettä)

Ryhmä: Valvojat
Rakennusluvassa sanotaan tarvitaanko KVV-vastaava työnjohtaja. Jos tarvitaan niin sellainen on oltava. (Maksa pois sano lääkäri)
zetorimies
zetorimies
Supreme Being
Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)Supreme Being (16,0K mainepistettä)

Niin, mutta silloin hintakin on yleensä toinen jos haluaa että vastaava pitää kädestäsi kiinni kun väännät jakotukkia kasaan. Itse en näitä holhouspalveluita kaivannut. Kannattaa sopiessa tehdä selväksi mitä mihinkäkin kuuluu. Mielestäni syy on kuntien jotka maksattavat rakennustarkastajan ja kvv-tarkastajan tehtäviä rakentajalla pakottamalla nämä hankkimään kaikenmaailman spedejä raksalle pyörimään.
Marklar
Marklar
Supreme Being
Supreme Being (184,0K mainepistettä)Supreme Being (184,0K mainepistettä)Supreme Being (184,0K mainepistettä)Supreme Being (184,0K mainepistettä)Supreme Being (184,0K mainepistettä)Supreme Being (184,0K mainepistettä)Supreme Being (184,0K mainepistettä)Supreme Being (184,0K mainepistettä)Supreme Being (184,0K mainepistettä)

Minulla KVV vastaava teki vesi ja viemärikuvat. Ei käynyt tontilla. Maksoi 300€ yhteensä. Hänen poikansa teki käyttövesijärjestelmän.. minä tein harmaa ja wc-vesiviemärit.

Janne***
Janne***
Supreme Being
Supreme Being (77,0K mainepistettä)Supreme Being (77,0K mainepistettä)Supreme Being (77,0K mainepistettä)Supreme Being (77,0K mainepistettä)Supreme Being (77,0K mainepistettä)Supreme Being (77,0K mainepistettä)Supreme Being (77,0K mainepistettä)Supreme Being (77,0K mainepistettä)Supreme Being (77,0K mainepistettä)

Mulla KVV-vastaavana toimii putkiasentaja ja vastaavan ominaisuus kuuluu samaan tuntihintaan.
rakrak
rakrak
Supreme Being
Supreme Being (217,0K mainepistettä)Supreme Being (217,0K mainepistettä)Supreme Being (217,0K mainepistettä)Supreme Being (217,0K mainepistettä)Supreme Being (217,0K mainepistettä)Supreme Being (217,0K mainepistettä)Supreme Being (217,0K mainepistettä)Supreme Being (217,0K mainepistettä)Supreme Being (217,0K mainepistettä)

Jos kvv vastaaja oikeasti hoitaisi hommansa niinkuin pitäisi olisi lasku huomattavasti suurempi. Pelkästä nimmarista tuo taasen on sikahinta.

Ensirakentajalla Kvv vastaava on taas väärä paikka säästää

Esimerkiksi viemärien kiinnitys maanpainumisen varalta, routasuojaus, oikeanlaiset tarkastuskaivot ynnä muuta vastaavaa pikkukivaa puuttuu monelta rakentajalta joka luulee osaavansa putkihommat sataprosenttisesti. Sitten ihmetellään kun talven jäljiltä ei enää vessa vedäkkään tai kakka tuoksahtaa alapohjasta.
basuuna
basuuna
Forum Guru

Hyvä Kimmo! juuri tällaisia vastauksia kaipaisin. Aion laittaa sen ukon koville.. jos ei vastauksia löydy niin ei löydy palkkaakaan.

Mitähän muuta voisin häneltä kysyä ?

Tuohon palkkioon vaikutti varmasti se että ostin samalta mieheltä kaikki talotekniikka laitteet maalämpö, porakaivo, lattialämmitys ja ilmastointi. Sen takia lupaili kvv-vastaavuuden halvemmalla.

GO
GO

Samankaltaiset aiheet

Lukee tätä viestiketjua

Kirjaudu
Existing Account
Email Address:

Salasana:

Valitse foorumi....

Rakentaja.fi Keskustelut

Hae