Putkimiehen työn veloitusperusteet

Putkimiehen työn veloitusperusteet

Kirjoittaja
Viesti
Tervis
Tervis
Supreme Being
Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)

Ryhmä: Jäsenet
Tässä ei käydä kenenkään yksittäisen putkarin kimppuun. Kuten tuossa on aiemmin sanottu niin räikeästi yleistäen. Juuri noita helmiä tässä peräänkuulutetaankin! Harmi etteivät vielä ole osuneet meidän kohdallemme...
Woom
Woom
Supreme Being
Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)

Monesti kovaa laskutusta täällä perustellaan arvokkailla työvälineillä ja autoilla, mutta eikös niiden hinta tule verotuksessa takaisin..siis näin olen käsittänyt..korjatkaa jos olen väärässä..
jermut
jermut
Supreme Being
Supreme Being (11,0K mainepistettä)Supreme Being (11,0K mainepistettä)Supreme Being (11,0K mainepistettä)Supreme Being (11,0K mainepistettä)Supreme Being (11,0K mainepistettä)Supreme Being (11,0K mainepistettä)Supreme Being (11,0K mainepistettä)Supreme Being (11,0K mainepistettä)Supreme Being (11,0K mainepistettä)

Siis luuletko että verottajalla on piikki auki, johon firmat sitten laittavat omia kulujaan ? Taitaisi valtiontalous olla aika kurjassa kunnossa jos näin olisi asia.Tämä on näitä tyypillisiä luuloja joita yrittämisestä on, samaa sarjaa kuin tuntiveloitus on yrittäjälle melkein puhdasta tuloa , lomaa ja vapaata voi pitää milloin ja miten paljon vaan ja kaikki henk.koht. kulut pistetään firman piikkiin. TÄYSIN NAURETTAVAA! ja kuten sanottua, yrittäkää itse, niin tiedätte mistä puhutte.
Woom
Woom
Supreme Being
Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)Supreme Being (7,2K mainepistettä)

Ilmeisesti "jermut" olet yrittäjä..olinko ymmärtävinäni vastauksestasi että et saa vähennyksiä verotuksessa työvälineistäsi..minä kun luulin että esim. jonkin parintuhannen euron vehkeen saa verotuksessa takaisin muutamassa vuodessa..ja esim. tietokoneen jolla luet tätä, saat seuraavana kautena osan hinnasta, jos sille verottaja katsoo olevan muutakin käyttöä kuin asiakkaiden laskujen tulostamisen.
Tervis
Tervis
Supreme Being
Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)Supreme Being (18,0K mainepistettä)

Ne poistot ne poistot
Pete
Pete
Supreme Being
Supreme Being (323,0K mainepistettä)Supreme Being (323,0K mainepistettä)Supreme Being (323,0K mainepistettä)Supreme Being (323,0K mainepistettä)Supreme Being (323,0K mainepistettä)Supreme Being (323,0K mainepistettä)Supreme Being (323,0K mainepistettä)Supreme Being (323,0K mainepistettä)Supreme Being (323,0K mainepistettä)

Hauskaa tuo keskustelu verotuksesta. Kun kaikki keskustelevat toistensa ohi.

Kyllähän se niin on, ettei verottaja niitä minun työkalujani maksa. Vähennysoikeus tarkoittaa, etten sentään joudu maksamaan tuloveroa siitä osasta sisäänlaskutusta, jonka käytän yritystoiminnan ylläpitoon. Itse ne vermeet sitten aikanani saan maksettua, jos osaan laskutukseni oikein hoitaa. Ei investoinneista makseta veronpalautuksia.

Muuten noiden tuntihintojen kohtuullisuudesta voin mainita, että kaivukoneeni laskuttaa työtunnista 42 € +alv eli 51,24 € yhteensä. Koneen hankintahintaa ja kuluja voitte arvailla verrattuna "käsityöläisiin". Tärylevy (hinta 1950€) ja laserlaitteisto (vähän kalliimpi) päivävuokralla alle 20€ veroineen. Täytyy myöntää joskus oudoksuttavan, kun kaikenlaiset pakettiautomiehet eivät vähemmällä saa eletyksi.
Tuumasta toimeen
Tuumasta toimeen
Supreme Being
Supreme Being (74,0K mainepistettä)Supreme Being (74,0K mainepistettä)Supreme Being (74,0K mainepistettä)Supreme Being (74,0K mainepistettä)Supreme Being (74,0K mainepistettä)Supreme Being (74,0K mainepistettä)Supreme Being (74,0K mainepistettä)Supreme Being (74,0K mainepistettä)Supreme Being (74,0K mainepistettä)

Sinulla on Pete tosi edullinen tuntilaskutus. Voisit varmasti pyytää enemmän.

Meillä halvin kaivukone on ollut 50 plus alv. Esim. Koneringillä oli 53 euroa tunnilta plus alv., mutta vasta laskutusvaiheessa iskettiin vielä kympin tunnilta lisää kääntyvästä kauhankallistajasta, joka sentään on ihan normaali kauha nykypäivänä. Olihan se lisähinta siellä hinnastossa, mutta ei hokattu katsoa, kun alunperin piti tulla toinen tekijä ja tämä tuli pienellä varoajalla kiireiseen aikaan "alkuperäisen" tekijän hommaamana.  Eli maksoimme siis kellarin reunustäytöistä 63 euroa plus alv tunnilta eli kuutisen tuhatta euroa meni tähänkin hommaan plus maa-ainekset. Eli ei tullut kellari kovin halvaksi -vaikka latomisen lisätyö ei maksanut paljoa ja suurin osa kivistäkin saatiin kaverin ylijäämänä ilmaiseksi. Palkkatyössä olevat konekuskit muuten tuntuu laskuttavan aina 8 h päivässä, vaikka eivät tekisikään töitä koko sitä aikaa, koska heidän työaikansa on 8 h päivässä eivätkä voi työnantajalle selittää, mitä on puuttuvat 2 tuntia tehty.

LVI-asentaja93->
LVI-asentaja93->
Respected User
Respected User (2,0K mainepistettä)Respected User (2,0K mainepistettä)Respected User (2,0K mainepistettä)Respected User (2,0K mainepistettä)Respected User (2,0K mainepistettä)Respected User (2,0K mainepistettä)Respected User (2,0K mainepistettä)Respected User (2,0K mainepistettä)Respected User (2,0K mainepistettä)

Itse en alle 20€/h nettona edes viitsi liikahtaa. Jokainen voi tehdä itse, jos ei hinta miellytä. Lakimies ottaa 250€/h, joten ei putkarin hinnat ole lähelläkään ryöstöä. Itse olen könynnyt pakkasessa, paskakaivoissa, kurassa, vesisateessa, villoissa (välikatossa +40 C) jnejne. Tuolta välikatto urakasta lähti pari apumiestä kävelemään, kun eivät jaksaneet. Kyllä noita paska hommia on saanut tehdä paska palkalla ihan tarpeeksi. Nykyään voin valita mitä teen, kenelle ja millä hintaa. Tuollaiset omakotitalot nyt on aika pientä räpeltämistä verrattuna oikeisiin konehuoneisiin, halleihin, prosessi järjestelmiin ymsyms.
Piikatti
Piikatti
Supreme Being
Supreme Being (6,0K mainepistettä)Supreme Being (6,0K mainepistettä)Supreme Being (6,0K mainepistettä)Supreme Being (6,0K mainepistettä)Supreme Being (6,0K mainepistettä)Supreme Being (6,0K mainepistettä)Supreme Being (6,0K mainepistettä)Supreme Being (6,0K mainepistettä)Supreme Being (6,0K mainepistettä)

Maksoin meidän putkarille tuota yleisen linjan mukaista "käypää" palkkaa, ei siinä mitään, mutta ihmettelen kovasti tämän alan "käytöstapoja"? Tullaan milloin itselle sopii, eikä jo sovituiila aikatauluilla ole mitään merkitystä. Ja kun ei tulla sovitusti, niin ei siitä ainakaan ilmoiteta?? Eikä voi voi potkia "ammattilaista" poiskaan, kun ei saa ketään tilalle heti, kun kalenterit ovat täynnä jo kuluvan vuoden osalta. Pitää vain niellä kaikki sonta! Jos itse käyttäytyisin samalla tavalla minun alan busineksessä asiakkaita kohtaan, niin ei minulla olisi kauaa töitä. Tälläiseen käytökseen on ilmeisesti tällä hetkellä alalla varaa, mutta toivottavasti tulisi vielä aika toinen? Puhun vain omasta kokemuksesta, eikä tarkoitus ole yleistää, mutta olen kuullut samansuuntaisia kommentteja myös kaveripiiristäkin.

Knirppu
Knirppu
Supreme Being
Supreme Being (24,0K mainepistettä)Supreme Being (24,0K mainepistettä)Supreme Being (24,0K mainepistettä)Supreme Being (24,0K mainepistettä)Supreme Being (24,0K mainepistettä)Supreme Being (24,0K mainepistettä)Supreme Being (24,0K mainepistettä)Supreme Being (24,0K mainepistettä)Supreme Being (24,0K mainepistettä)

Me maksetaan meidän putkarille 62,-/h ja ihan mielellään maksan nyt, kun olen lukenut "huonoista putkareista" juttuja. Meillä on sattunut tosi hyvä tuuri, ja luulenkin, että oikeasti hyvä ammattilainen voi laittaa myös korkeamman palkan. Ja on sen ansainnut!

En ymmärrä tuota valittamista, jokainenhan on siinä ammatissa, missä haluaa. Jokainen on vapaa vaihtamaan alaa, jos ei ole tyytyväinen omaan palkkaan. En ymmärtänyt myöskään paperiliiton lakkoilua, silä hekin voisivat varmaan vaihtaa työpaikkaan, missä ei tarvitse työskennellä normaalistikaan joulun pyhinä. Eiköhän täällä vapaita olla jokainen tekemään työtä, mistä saa itsellen sen tyydytyksen. Tuo sen sitten raha vaiko se itse työ ja sen mukavuus...

GO
GO

Samankaltaiset aiheet

Lukee tätä viestiketjua

Kirjaudu
Existing Account
Email Address:

Salasana:

Valitse foorumi....

Rakentaja.fi Keskustelut

Hae