Biisonilauma Proudly Presents: Nilan Bisons Loimaa

Nilan BisonsNilan Bisons
Korisliigaan historiansa ensimmäistä kertaa keväällä nousseen Korikonkareiden edustusjoukkue pelaa seuraavat viisi vuotta nimellä Nilan Bisons Loimaa. Nilan Bisons on joukkueen virallinen nimi, jota seura käyttää Korisliigassa ja mediassa.
Eurooppalainen tapa on jo pitkään ollut sponsorinimen liittäminen seuran nimeen. Tästä parhaita esimerkkejä ovat mm. Benetton Treviso, Redbull Salzburg, Pepsi JuveCazerta, Deutsche Bank Skyliners ja moni muu. Nimisponsorointi toimii erinomaisena markkinointikeinona yrityksille ja isona taloudellisena tukijalkana seuralle.
Liigajoukkue haki toimivaa ja samalla paikallisuudesta muistuttavaa imagoa. Idea biisoneista ja biisonilaumasta kehkeytyi nopeasti. Samalla uusi nimi avasi markkinan nimisponsorille. Biisoneiden ehtona oli, että sopimus on pitkäkestoinen ja uuteen nimeen sopiva.
Nilan Bisonsin urheilujohtaja, Aleksi Valavuori, näkee syntyneen sopimuksen erinomaisena asiana loimaalaiselle huippu-urheilulle. Liiganousun myötä joukkueen budjetti kolminkertaistettiin ja uutta tuloutusta oli löydettävä.

- Tulopuolemme koostuu pienistä puroista ja paikalliset yritykset ovat upeasti takanamme. Liiganousun ratkettua oli selvää, että myös uutta ja innovatiivista tulovirtaa tarvitaan, jotta pystymme taistelemaan liigassa tosissamme. Koska Veikkauksen monopoli jakaa meille pähkinöitä ja kätemme isoimpiin mahdollisiin sponsorirahoihin ovat toistaiseksi sidotut, tuli meidän olla luovia.

Sopimus on loimaalaisille taloudellisesti iso tukijalka. Samalla se velvoittaa painamaan hommia entistä enemmän ja yhä ammattimaisemmin. Loimaalla toivotaan ja uskotaan, että myös suomalainen media ymmärtää käyttää oikeaa nimeä jo heti alusta lähtien.

- Kyse on ammattiurheilusta ja toivottavasti media kunnioittaa nimeämme. Olemme tehneet brändäyksen eteen valtavan määrä töitä ja puhumme pitkäkestoisesta nimestä.

Kaiken toiminnan keskiössä tulee olemaan Biisoni-brändi ja loimaalaisuus. Logo, fanituotteet, mainonta, maskotti ja kaikki muutkin menevät Biisonin ilme edellä.
Biisonilaumassa toivotaan, että Nilan jatkaa Biisonien mukana myös viiden vuoden päästä ja on osaltaan tyytyväinen yhteistyöhön. Yksi asia on kuitenkin varmaa. Biisonit ovat tulleet jäädäkseen loimaalaiseen urheiluelämään ja katukuvaan. Paikallisuus ja loimaalaisuus ovat toimintaa vahvasti ohjaavia tekijöitä.
Nilan Suomi Oy:n tavoitteet istuivat täydellisesti Biisoneihin ja sopimus synnytettiin nopeassa aikataulussa.

- Nilan Suomi Oy on Suomen lämpöpumppumarkkinoiden pioneeri ja toiminut täällä jo yli 20 vuotta. Olin jo jonkin aikaa katsastellut sopivaa ja uudenlaista sponsorointikohdetta, mutta en ollut sellaista löytänyt. Tapasimme Valavuoren kanssa golfkentällä ja puhuimme heti samaa kieltä. Nilan saa sopimuksesta todella hienoa näkyvyyttä ja uskon vahvasti, että markkinointipanostuksemme näkyy myös liiketoiminnassamme positiivisella tavalla. On upeaa olla mukana tukemassa pienen kaupungin näkyvää lippulaivaa, luonnehti syntynyttä sopimusta Raisiossa päämajaansa pitävän Nilan Suomi Oy:n toimitusjohtaja Tero Suutari.
 
Julkaistu
4.10.2011