Miten tarkistan oman tilanteeni?
Jokaisen jäsenenä jo aiemmin kilpailutukseen liittyneen henkilökohtainen tilanne selviää omalta Jäsentililtä, joka aukeaa sisäänkirjautumisen jälkeen aina keski-ikkunaan. Jäsentililtä löytyy kohta "Sähkön kilpailutus" ja sen alapuolella on linkit kilpailutukseen lisäämiisi tietoihin.
Tästä sähkötarjoukseen(ei vaadi jäsenyyttä)
En ole vielä jäsen, liity tästä
Tarkista linkistä aukeavan oman ilmoituksesi tietojen paikkansapitävyys, eli kulutusmäärä ja nykyinen energiahinta. Kyseiset tiedot löydät sähkölaskustasi.
Mikäli laskuri osoittaa sinulle säästöä, voit samantien ilmoittaa halukkuutesi energiayhtiön vaihtoon. Varmista kuitenkin ennen sitä, että nykyinen sopimuksesi mahdollistaa yhtiön vaihtamisen, ts. että se on joko toistaiseksi voimassa oleva, tai että sopimusaika on muuten katkolla viimeistään 15.07.2009 mennessä. Mikäli hyväksyt sopimuksen, Vattenfall huolehtii irtisanomisen vanhaan yhtiöösi, eli sinun ei tarvitse ko. asian puitteissa tehdä mitään.
Huomioi myös, että ilmoituksesi on hyväksymisesi jälkeen
sitova ja vanhan sopimuksesi irtisanominen lähtee liikkeelle heti. Sähkönmyynnin kilpailuttamiseen liittyvän mittarin luenta on kerran vuodessa maksuton, joten asiakkaalle ei aiheudu yhtiön vaihdosta mitään ylimääräisiä kuluja.
Tarjous koskee
vain energian osuutta, sähkön siirto ei ole edelleenkään kilpailutettavissa ja se tapahtuu aina sen paikallisen sähköyhtiön toimesta, joka hallitsee jakeluverkkoa.
Mikäli et kuitenkaan halua vaihtaa yhtiötä, toivomme että ilmoitat myös siitä rastittamalla kohdan "Ei, en halua vaihtaa sähkömyyjääni".