Miten Nelli löysi remontteihin tekijät? Remonttitarjouksia ja tekijöitä on helppo vertailla kuluttajalle ilmaisen palvelun avulla

Remonttia tiedossa, mutta tekijä puuttuu tai omat tiedot ja taidot ovat vajavaiset? Helsinkiläisen Nelli Pärssisen usean vuoden kokemuksella ongelmaan on ilmainen, luotettava ja helppo ratkaisu.

shutterstock_1801713076 1920x1080

Remontteja pienestä suureen

Kodin remontoimisen tarpeita on monenlaisia. Nellin tapauksessa on tarvetta ollut aina pienestä IKEA-kaapin kokoamisesta huoneistoremonttiin sekä sekalaisiin kodin töihin, kuten muun muassa sähkötöihin, pihan tai rännien pesuun. Työn tekijälle on kuitenkin on ollut usein tarvetta:

– Pienin homma, johon tarvitsin ulkopuolista apua, lienee IKEA:n liukuovikaapistojen kokoaminen. Olin liian itsevarma, että hoitaisin homman itse. Alku lähti lupaavasti, mutta loppua kohden ei tullut mitään. Tässä kohtaa totesin tarvitsevani apua ja onneksi sain käyttämäni palvelun ansiosta heti samana iltana tarjouksen. Seuraavana päivänä kaapisto olikin jo kunnossa, muistelee Helsinkiläinen Nelli Pärssinen.

Nelli on teettänyt töitä sekä yksityishenkilönä ja yrityksen kautta. Tarvetta kodin eri töille on muodostunut esimerkiksi muuttojen yhteydessä. Lisäksi tarvetta on ollut myös yrityksen puolesta huoneistoihin liittyville remontoinneille.

Epäonnistunut lopputulos, mutta positiivinen asiakaskokemus

Epäonnistuneelta lopputulokseltakaan Nelli ei ole välttynyt palveluita tilattaessa:

– Yhden kerran otin firman parketinhiomista varten ja lopputulos ei tyydyttänyt itseäni, mutta ei myöskään itse palveluntuottajaa. Palveluntuottaja kuitenkin teetätti omaan piikkiin uudet lattiat, kun lattioita ei voinut saada enää alkuperäisesti sovittuun kuntoon. Näin lopputulos itse asiassa parempi kuin alkuperäisesti sovittu. Voisi sanoa, että ainekset olivat katastrofiin, mutta kääntyi parhain päin, tiivistää Nelli kokemustaan.

Parketin hiominenkin on mahdollista teettää ammattiosaajallaParketin hiominenkin on mahdollista teettää ammattiosaajalla

"Epäonnistunut lopputulos päätyi kuitenkin valtavan hyvään asiakaskokemukseen, kun palveluntuottaja otti vastuun työn tuloksesta ja korjasi virheensä. Asia oli kuitenkin lopulta superhyvin ja todella asiallisesti hoidettu."

Nelli Pärssinen

Asiakaskokemus voi olla kuitenkin positiivinen, vaikka alkuperäiseen tavoitteeseen ei päästy. Pääasiassa kaikki kokemukset ovat olleet Nellin mukaan positiivisia, tekijät superammattilaisia sekä asiallisesti hoidettuja.

Remontin teettäjät ja tekijät löytävät toisensa

Nelli on löytänyt kaikki tekijänsä remonteille ja pienille kodin töilleen kuluttajalle ilmaisen KodinPlaza-palvelun kautta, ystävänsä antaman vinkin avulla nelisen vuotta sitten. Palvelussa voi jättää tarjouspyynnön helposti ja vaivattomasti, ja näin myös Nellin tapauksessa:

– Alusta alkaen KodinPlaza-palvelun käyttäminen on ollut todella vaivatonta; menen nettisivuille, ilmoitan tehtävän minkä pitää tehdä, osoitetiedot ja raksi ruutuun -menetelmällä tarkentavat tiedot sekä halutessani valokuvia kohteesta – siinä kaikki. Todella helppo ja mutkaton tapa molemmille osapuolille – remontin tekijää kaipaavalle ja työtä tarjoavalle yritykselle, toteaa Nelli palvelun käytöstä.

Palvelussa voi helposti jättää tarjouspyynnön, johon yritykset antavat tarjouksensa. Tarjouksista saapuu sähköpostiin ilmoitus näin halutessa. Yrityksistä saa myös lisää tietoa yritysesittelyn kautta, mikä auttaa varmistamaan yrityksen sopivuutta ja luotettavuuden mielikuvan hahmottamisessa.

Video: Kodinplaza / Näin käytät palvelua

– Yritykset voivat esitellä itseään ja siitä saa helposti käsityksen nopeasti yrityksestä. Molemminpuolinen viestintä onnistuu helposti tarjousten yhteydessä. Viestihistoria jää palveluun talteen eli viesteistä voi vastaisuudessakin hahmottaa kenen kanssa on ollut yhteydessä, toteaa Nelli.

KodinPlaza-palvelun avulla remontin tarjoajat jättävät tarjouksensa ja yritykset voivat vastata tarjouspyyntöihin. Palvelusta löytyy runsaasti toimijoita ja tarjouspyyntöihin saa helposti tarjoksia. Nellin mukaan näin saa helposti kokonaiskuvan hintaluokasta, kun tarjouksia on useita. Nelli arvostaa myös ominaisuutta, kun yritykset ottavat yhteyttä eikä toisin päin:

"On mahtavaa kun, sinuun otetaan yhteyttä eikä toisin päin. Verrattuna jos itse hakisi netistä ensin yrityksen ja odottaisin yhteydenottoa tai tarjousta. Googlessakin yritykset voivat kuitenkin optimoida itseään paremmin näkyväksi. Tässä kaikessa selvittämisessä, hakemisessa ja odottelussa menisi tolkuttomasti aikaa. Nyt on helppo vain valita itseä miellyttävät tarjoukset ja jatkaa keskustelua palveluntarjoajien kanssa."

Nelli Pärssinen

Ilmainen, läpinäkyvä ja asiakaslähtöinen palvelu

Helsinkiläinen Nelli Pärssinen on löytänyt kaikkiin töihinsä tekijät palvelun avulla. Parhaimpia ominaisuuksia hän toteaa olevan monia:

– Asiakaslähtöisyys, suomalaisuus, suuri apu pienestä suureen, läpinäkyvää toimintaa ja velvoitteet olemattomat. Palvelun käyttö oli todella vaivatonta jopa ensikertalaiselle sekä alalle kokemattomalle. Lukuisten tarjousten perusteella oli helppo saada kokonaiskuva remontin hintatasosta ja yritysesittelyistä helppo saada kuva tekijästä, toteaa Nelli tyytyväisenä.

KodinPlaza.fi -palvelussa voi löytää tekijöitä ja tarjouksia vaikkapa keittiöremonttiin...KodinPlaza.fi -palvelussa voi löytää tekijöitä ja tarjouksia vaikkapa keittiöremonttiin...

Velvoitteet ja kynnys palvelun käytön käytölle on kuluttajalle olematonta. Palvelua on helppo käyttää ja ilmainen kuluttajalle.

– Kaikkien näiden ominaisuuksien jälkeen on aivan huikeata, että palvelu on kuluttajalle ilmainen. Mahtava juttu, että tällainen palvelu on tullut käyttöön, toteaa Nelli ilahtuneena.

...tai vaikkapa ulkoverhouksen maalaukseen....tai vaikkapa ulkoverhouksen maalaukseen.

..tai tarvetta kilpailuttaa rakentamiseen ja remontointiin liittyvä työ?

 
Päivitetty
9.6.2021