Lip-Lap Laituri Oy ja Savorak Laiturit Oy yhdistyivät

Lip-Lap Laituri Oy ja Savorak Laiturit Oy yhdistivät voimansa 31.3.2021 solmitussa yrityskaupassa ja pyrkivät yhdessä Suomen markkinajohtajaksi tähdäten myös Pohjoismaiden ja Euroopan markkinoille. Yrityskaupassa Savorak Laiturit on siirtynyt Lip-Lap Laiturin omistukseen. Yrityskaupan myötä tuotevalikoima laajenee ja yritysten valmiit jälleenmyyjäverkostot tulevat kattamaan koko Suomen.

1920boat-2498063_1920

Lip Lapilla on pitkä kokemus laitureiden valmistuksesta, yritys on perustettu vuonna 1965 Pentti Palotien toimesta ja tällä hetkellä yritys kehittää laituriratkaisuja kolmannessa sukupolvessa. Toimitusjohtajana toimii Kimmo Palotie. Lip-Lap Laituri on tullut tutuksi etenkin mökkilaitureiden valmistajana ja yrityksen pylväs- sekä muoviponttonilaiturit ovat monelle tuttuja vuosien takaa. Yrityksen toimintaa ohjaa korkea laatu, asiakaslähtöisyys, kotimaisuus ja luvatuista asioista kiinnipitäminen niin yhteistyökumppaneiden kuin asiakkaiden suuntaan.

“Yrityskauppa tuo meille entistä enemmän lisäpotkua tulevaisuuteen. Savorak on todistanut olevansa merkittävä tekijä laiturialalla ja ottanut paikkansa yhtenä suurimmista yrityksistä alalla lyhyessä ajassa. Lip-Lapin puolelta näemme todella paljon mahdollisuuksia kahden suuren tekijän yhdistämisellä, joka tulee varmasti luomaan paljon synergiaetuja tulevaisuudessa. Yhteistyön johdosta molempien yritysten tuotevalikoima tulee laajenemaan ja pystymme tarjoamaan aina oikean tuotteen oikeaan paikkaan. Tässä vaiheessa kummankin yrityksen toiminta tulee jatkumaan ennallaan ja isompia muutoksia on luvassa kesän sesongin jälkeen ensi kaudella”, toteaa Lip-Lap Laiturin myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Palotie.

Savorak Laiturit on perustettu vuonna 2008 ja on kasvanut 13 vuodessa merkittäväksi laiturivalmistajaksi kotimaassa. Savorak nojaa laitureiden ja laituritarvikkeiden valmistuksessa kotimaisuuteen, asiakaslähtöisyyteen sekä tuotteiden korkeaan laatuun ja viimeisteltyyn muotoiluun. Savorakilla on pitkä kokemus venesatamien ja esimerkiksi julkisten vierasvene-, uimala ja satamakokonaisuuksien rakentamisesta.

1920tuplajettilaituri_1280_720_75_s_c1

Savorakin toimitusjohtaja Tomi Kokkonen: “Yhdistämällä voimavaramme voimme suunnata katseen Suomen markkinajohtajaksi sekä Pohjoismaihin. Lip-Lap Laiturin kanssa yhteistyö antaa paremman mahdollisuuden kasvulle ja pystymme tarjoamaan uusia tuotteita uusille ja olemassa oleville asiakkaillemme. Lip-Lap valikoitui parhaaksi vaihtoehdoksi samanlaisten arvojen vuoksi. Yhteistyö on jo nyt alkuvaiheessa toiminut hyvin, ja uskon, että tämä tulee kantamaan pitkälle”.

Lisätietoja saat tarvittaessa:

Mikko Palotie
Myynti- ja markkinointijohtaja, Lip-Lap Laituri Oy
mikko.palotie@lip-lap.fi

Jussi Palotie
Controller, Lip-Lap Laituri Oy
jussi.palotie@lip-lap.fi

Tomi Kokkonen
Toimitusjohtaja, Savorak Laiturit Oy
tomi@savorak.fi

Olisiko laiturin hankinta ajankohtaista?

Julkaistu
1.4.2021