Etenkin erilaisten remontti- ja korjauspalveluiden kotimyyntiä koskevien kuluttajailmoitusten määrä on kasvanut viime vuosina.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan ilmoituksissa toistuvat kertomukset aggressiivisesta menettelystä, esimerkiksi tunteja kestävistä myyntiesittelyistä, joiden aikana myyjä ei poistu kuluttajan kotoa pyynnöistä huolimatta. Lisäksi ongelmia on ollut peruutusoikeudessa tai sen puuttumisesta kertomisessa. Myös ylihintaisia ja jopa tarpeettomia remontteja on myyty vedoten esimerkiksi viranomaisomaismääräyksiin tai putkiston, katon tai hormin huonoon kuntoon. Riskit onkin hyvä tiedostaa ja toimia harkiten.
Lue lisää kuluttajan oikeuksista:
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Kuluttajaneuvonta
Tarkista yrityksen verovelkatilanne