Tyytyväisimmät kaukolämpöasiakkaat löytyvät Porista

Tutkimustoimisto IROResearch Oy toteutti syksyllä 2013 energiayhtiöiden asiakastyytyväisyyskyselyn. Pori Energian kaukolämpötoiminta sai kyselyssä asiakkailtaan valtakunnallisen kyselyn parhaan arvosanan.

Pori Energian kaukolämmön asiakkaiden antama kokonaisarvosana oli tutkimuksessa 4,01 asteikolla 1-5. Toimialan keskiarvotulos oli 3,69.

Tulosten perusteella Pori Energian kaukolämpöasiakkaiden tyytyväisyys on merkittävästi toimialan keskiarvoa parempi lähes kaikissa tutkimuksen osatekijöissä.

Porin kaukolämpö sai korkeat arvosanat mm. lämmönjakelun häiriöttömyydestä (4,52), lämmönjakelun tasaisuudesta (4,49) ja toimintavarmuudesta (4,42). Asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä myös asiakaspalvelun ja henkilöstön toimintaan sekä tiedottamiseen.

Asiakkaiden arvio Porin kaukolämmön hinta- laatusuhteesta oli 3,53 toimialan keskiarvon ollessa 1-5 asteikolla 3,24.
Vuonna 2013 Pori Energia rakensi kaukolämpöverkkoa yhteensä yli 5 km.Vuonna 2013 Pori Energia rakensi kaukolämpöverkkoa yhteensä yli 5 km.

Yli puolet porilaisista kaukolämmön piiirissä

Kaukolämpöä on rakennettu Porissa vuodesta 1969 alkaen keskimäärin 4 km vuodessa. Tällä hetkellä verkkoa on noin 240 kilometriä. Yli 60 % Porin rakennuskannasta lämmitetään kaukolämmöllä ja yli puolet Porilaisista asuu kaukolämmitetyssä talossa.

Porin kaukolämpö tuotetaan ympäristöystävällisesti sähkön ja lämmön yhteistuotantona Aittaluodon ja Kaanaan voimalaitoksilla. Lämmöntuotannon pääpolttoaine on puu. Pori Energia vastaa myös kokonaisuudessaan Ulvilan kaukolämmöntuotannosta ja Harjavallan kaukolämpötoiminnan hoito siirtyi Pori Energian vastuulle 1.7.2013 alkaen.

Kaukolämpöverkkoa huolletaan säännöllisesti.Kaukolämpöverkkoa huolletaan säännöllisesti.
 
Päivitetty
11.2.2014